Μ. Σάββατο 7 Απριλίου 2018
Δήμος Ζαγορίου, για τα σκυλιά
Δήμος Ζαγορίου, για τα σκυλιά
Ρητή υπαγόρευση και απαγόρευση προς τους κτηνοτρόφους περιέχεται στις ημερήσιες διατάξεις ρυθμίσεων βοσκοτόπων και των τοπικών κοινοτήτων του ορεινού όγκου Τύμφης («Κανονισμός Ρύθμισης Λειτουργίας Βοσκοτόπων του Δήμου Ζαγορίου») για μια σειρά πράγματα νομής, αλλά και για τα σκυλιά τους:
«Οι εγκαταστάσεις θα γίνουν σε απόσταση 500 μ. μακριά από τις πηγές ή τις ποτίστρες και τούτο διότι όταν υπάρχει οποιαδήποτε εγκατάσταση πλησίον των πηγών και ποτιστρών είναι αδύνατο να πλησιάσουν εκεί άλλα ζώα για πότισμα ούτε και άνθρωπος από τα σκυλιά που διατηρούν οι κτηνοτρόφοι.»
(η υπογράμμιση δική μας)
Πλησίον των πηγών, και άνθρωποι
Πριν απ όλα, να έχετε ασκούς νερού μαζι σας γιατί οι πηγές είναι πήχτρα στη σβουνιά μέχρι τη Δρακόλιμνη και κανένας δεν ενοχλήθηκε, ούτε από τα δυτικά που την έχουν μασκότ και πολύ κοντά τους για μέτρα τους, ούτε από τα κεντρικά......
Σύμφωνα με τα παραπάνω («Κ.Ρ.Λ.Β. Δήμου Ζαγορίου»), μια ομάδα σκύλων φύλαξης ποιμνίου (κοπαδόσκυλα ή τσοπανόσκυλα) που διαβιούν κανονικά και από σκοπού στα βουνά κρίνονται επικίνδυνα για τους ανθρώπους (οεριβάτες-αθλητές-περιπατητές, λέμε εμείς), όταν αυτά αναγκαστούν να συχνάζουν στις αναφερόμενες θέσεις (πηγές).
Σύμφωνα με τα παραπάνω («Κ.Ρ.Λ.Β. Δήμου Ζαγορίου»), μια ομάδα σκύλων φύλαξης ποιμνίου (κοπαδόσκυλα ή τσοπανόσκυλα) που διαβιούν κανονικά και από σκοπού στα βουνά κρίνονται επικίνδυνα για τους ανθρώπους (οεριβάτες-αθλητές-περιπατητές, λέμε εμείς), όταν αυτά αναγκαστούν να συχνάζουν στις αναφερόμενες θέσεις (πηγές).
Παράλληλα μια άλλη ομάδα σκυλιά (κοπαδόσκυλα ή τσοπανόσκυλα) φύλαξης ποιμνίου ίδιας ράτσας και κατευθείαν συγγένειας με αυτά της προαναφερόμενης ομάδας, διαβιούν αμολητά στα χωριά, σε πλατείες και δρόμους.
Αυτή η ομάδα, προφανώς από πλευράς Δήμου και όχι μόνο, κρίνεται εντελώς ακίνδυνη για τους ανθρώπους (κατοίκους-επισκέπτες/παιδιά, λέμε εμείς) όταν αυτά συχνάζουν στις αναφερόμενες θέσεις (εντός οικισμού).
Αυτή η ομάδα, προφανώς από πλευράς Δήμου και όχι μόνο, κρίνεται εντελώς ακίνδυνη για τους ανθρώπους (κατοίκους-επισκέπτες/παιδιά, λέμε εμείς) όταν αυτά συχνάζουν στις αναφερόμενες θέσεις (εντός οικισμού).
Παραδόξως και όχι μόνο για την τρέχουσα τετραετία, φαίνεται να ισχύουν 2 μέτρα και 2 σταθμά.
Επικίνδυνα τα μισά σκυλιά των κτηνοτρόφων μας στα βουνά, ακίνδυνα τα άλλα μισά τους μέσα στους οικισμούς.
Για ποιο λόγο αυτή η διαφοροποίηση;
Για ποιο λόγο αυτή η διαφοροποίηση;
Αν υποθέσουμε ότι τις σκοτεινές μακριές νύχτες του χειμώνα που η επισκεψιμότητα από εντόπιους και «ξένους» είναι μηδενική, τότε ευνόητη η ύπαρξη σκυλιών φύλαξης των μόνιμων κατοίκων εντός των ορίων νοικοκυριού τους.
Όμως, σε μέρες φουλ τουριστικές, που τα ξενοδοχεία γονατίζουν από πληρότητα, δεκαπενθήμερα γιορτών, τετραήμερα και καλοκαίρια, που τα χωριά σφύζουν από ζωή, ποιος ο λόγος της αδέσποτης παρουσίας τόσων ανήμερων σκύλων μέσα στα χωριά μας;
Όμως, σε μέρες φουλ τουριστικές, που τα ξενοδοχεία γονατίζουν από πληρότητα, δεκαπενθήμερα γιορτών, τετραήμερα και καλοκαίρια, που τα χωριά σφύζουν από ζωή, ποιος ο λόγος της αδέσποτης παρουσίας τόσων ανήμερων σκύλων μέσα στα χωριά μας;
Ας μας το δικαιολογήσει κάποιος νόμος αυτό δια στόματος των αρμοδίων οργάνων τήρησης του.
Μήπως και αποτελεί πλέον καθεστώς, γιατί ποτέ ο δήμος ή άλλος φορέας δεν έδειξαν να αντιδρούν, πόσο μάλλον να ενεργούν αποτελεσματικά απέναντι στα φαινόμενα της αυθαιρεσίας των δεσποζόντων να διατηρούν «αδέσποτα» σκυλιά φύλαξης ποιμνίου, τα οποία και δυστυχώς αναπαράγονται ανεξέλεγκτα, εκτός υγειονομικού ελέγχου.
Όπως συμβαίνει με τις «απείθαρχες» σκουλαρικοφόρες αγελάδες της ασφάλτου και μεσοχωρίων των μη πειθόμενων κτηνοτρόφων στους δημοτικούς κανόνες, έτσι και με τα «απείθαρχα» μαντρόσκυλα τους.
Καταλαβαίνει κανείς εδώ ότι ο "το ζήτημα δεν είναι πλέον υπόθεση του Βεκύλη αλλά του καδή".
Γνώση και άγνοια νόμου…. ή τήρηση και
παράβαση νόμου
Ο
Νόμος Προστασίας Ζώων (δεσποζόμενα-αδέσποτα), Ν.4235/2014 (ΦΕΚ 32 Α/2014 &
Ν.4039/2012 (ΦΕΚ Α 15/2012) και ορίζει ρητά ότι:
Πριν προτρέξει κανένας για οποιοδήποτε αγαθό λόγο ή ευγενικό κίνητρο,
από το παραπάνω τηρούμενο ή μη τηρούμενο νομικό πλαίσιο, ο κοινός νους
προσλαμβάνει το εξής:
«Οι
σκύλοι φύλαξης των ποιμνίων κατά τη διάρκεια της φύλαξης του ποιμνίου, δεν
θεωρούνται αδέσποτα ζώα»
Όμως
κύριοι, μέσα στους οικισμούς δεν βόσκουν γιδοπρόβατα («μόνο αγελάδες») έτσι
που να δικαιολογείται η παρουσία σκύλων φύλαξης ποιμνίου.
Οπότε
κύριοι, γίνεται λόγος για μικροααγέλες «αδέσποτων» καλοταϊσμένων σκυλιών, που ψάχνουν επιδόρπιο στους κάδους απορριμμάτων και σε αρκετές περιπτώσιες αντιδρούν
ενστικτωδώς σε ό,τι κινείται περίεργα
στα όρια τους.
Σύμφωνα
με κάποιους μόνιμους κατοίκους των χωριών, οι δεσπότες τους συνήθως αναπτύσσουν
ένα είδος ανταγωνισμού στο ποιος θα διατηρεί τα αξιότερα σκυλιά εντός
οικισμού. Δείγμα και μέσον προβολής κτηνοτροφικής δύναμης και κατά τα φαινόμενα επιβολής τους.
Ούτε
λίγο ούτε πολύ, φαίνεται να θεωρούν τους οικισμούς ξέφραγο περιβάλλον στο οποίο μπορούν να επεκτείνουν τις δραστηριότητες ή τα επιτηδεύματα, επικαλούμενοι τη μονιμότητα τους και
άλλες αφελείς δικαιολογίες περί παραγωγικής ανάπτυξης, δηλαδή μια εντελώς μονοπωλιακή αντίληψη.
Τρώει;
Δεν τρώει, αν δεν το πειράξεις....... ισχυρίζεται ο δεσπότης του «αδέσποτου» που έχει ονοματεπώνυμο.
Συμπέρασμα
Υπόψη σας κύριοι αρμόδιοι και εμπλεκόμενοι, ανεξαρτήτως του "τρώει, δεν τρώει" ότι:
α) οι σκύλοι φύλαξης των ποιμνίων κατά τη διάρκεια της μη φύλαξης του ποιμνίου, θεωρούνται αδέσποτα ζώα από την νομοθεσία............ και
β) κατά το αίσθημα ή το ένστικτο εκάστου ανθρώπου ή σκύλου, μπορούν αναλόγως και ευλόγως να θεωρούνται ακίνδυνα ή άκρως επικίνδυνα από πλευράς κατάστασης υγείας και πρόθεσης ή ενστίκτου…….
α) οι σκύλοι φύλαξης των ποιμνίων κατά τη διάρκεια της μη φύλαξης του ποιμνίου, θεωρούνται αδέσποτα ζώα από την νομοθεσία............ και
β) κατά το αίσθημα ή το ένστικτο εκάστου ανθρώπου ή σκύλου, μπορούν αναλόγως και ευλόγως να θεωρούνται ακίνδυνα ή άκρως επικίνδυνα από πλευράς κατάστασης υγείας και πρόθεσης ή ενστίκτου…….
Μάρτυρες
τα κρούσματα που σημειώθηκαν κατά καιρούς στα χωριά, αλλά οι συνεχείς διαμαρτυρίες ντόπιων και επισκεπτών στα ΜΜΕ και στους αρμόδιους.
Εκ
των πραγμάτων λοιπόν, μπορεί αβίαστα κανείς οδηγηθεί στο συμπέρασμα ότι τα
πάντα λειτουργούν "παρά τω νόμω" !
Πιο
πρόσφατο κρούσμα, αυτό των άγγλων περιπατητών που τους έγδαραν τα κυνηγόσκυλα!!!
______________________________________________
[
ARti news / Ήπειρος / 09.05.17 ]
(…)
Όπως
αναφέρουν πάντως κάτοικοι από το Τσεπέλοβο το πρόβλημα με τα αδέσποτα είναι
ιδιαίτερα σοβαρό στην περιοχή, καθώς πέρα από φιλόζωους που έχουν συγκεντρώσει
αρκετά, συχνά σκυλιά εγκαταλείπονται και από κυνηγούς.
______________________________________________
Με
αφορμή το παραπάνω δημοσίευμα προσπαθήσαμε να ερμηνεύσουμε τα λεγόμενα των «κάποιων
κατοίκων» (!) σε αυτό το σύντομο
ρεπορτάζ και από τα οποία ο κοινός νους καταλαβαίνει τα εξής:
α) κυνηγοί παρατούν τα σκυλιά τους στο βουνό και φιλόζωοι
τα εκμαυλίζουν και τα ταΐζουν όλα αυτά τα κυνηγόσκυλα, τα οποία μετά
"επιτίθενται" επιλεκτικά σε άγγλους ορειβάτες και όχι σε μη άγγλους
επισκέπτες ή εντόπιους!!!!!!!!!....
β) κυνηγοί που κυνηγούν στα πλάγια του συγκεκριμένου
χωριού, αντί λαγόσκυλα, πουλόσκυλα, φαίνεται να κυνηγούν με
κοπαδόσκυλα και λυκόσκυλα, τα οποία μετά τα παρατούν εκεί!!!!!!!
Σε
διάψευση των «κάποιων κατοίκων» που ρίχνουν το «ανάθεμα» στους φιλόζωους γενικά
κι αόριστα και ο δήμος το κάνει καραμέλα, ενώ σε παλιότερα ρεπορτάζ το έριχναν στους «Σύριους». Στο
συγκεκριμένο χωριό και λιγότερο έως καθόλου σε άλλα χωριά, κυκλοφορούν μόνο τσοπανόσκυλα.
Οποιοσδήποτε
αμφιβάλλει, είτε αυτός είναι οι «κάποιοι χωριανοί» στο ρεπορτάζ είτε «άλλος», ας κάνει μια
βόλτα στα χωριά του Κεντρικού Ζαγορίου.
Εμείς
με τη σειρά μας θα ξανακάνουμε μια βόλτα σύντομα και θα αναρτήσουμε υλικό από
τα χωριά του Κεντρικού Ζαγορίου, που θεωρούνται και τα πλέον τουριστικά του
Δήμου μας.
Συμπέρασμα
λογικό, η ανάληψη πρωτοβουλίας για άρδην αλλαγή του σκηνικού που
προβάλλουν τα λεγόμενα τουριστικά χωριά με τα δήθεν αδέσποτα που παρελαύνουν.
Δεν υπάρχει λόγος να προστρίβονται οι κάτοικοι μεταξύ τους και να χαλάνε την καθημερινότητα τους, επειδή κάποιοι επιμένουν να μην καταλαβαίνουν ότι, αυτή η αντικανονική στάση τους περιορίζει τις δραστηριότητες των άλλων κατοίκων, τόσο εντός του οικισμού όσο και εκτός.
Δεν υπάρχει λόγος να προστρίβονται οι κάτοικοι μεταξύ τους και να χαλάνε την καθημερινότητα τους, επειδή κάποιοι επιμένουν να μην καταλαβαίνουν ότι, αυτή η αντικανονική στάση τους περιορίζει τις δραστηριότητες των άλλων κατοίκων, τόσο εντός του οικισμού όσο και εκτός.
Ανεξάρτητα
λοιπόν από το «τρώει, δεν τρώει», που
προτάσσει ο δεσπότης με ονοματεπώνυμο, τον οποίο ο δήμος αγνοεί ως φυσικό πρόσωπο και επιτήδευμα ....... σύμφωνα με το γράμμα του νόμου ο μέσος νους καταλαβαίνει
ότι:
α) οι σκύλοι φύλαξης των ποιμνίων κατά τη διάρκεια της φύλαξης του ποιμνίου, δεν θεωρούνται αδέσποτα ζώα….
οπότε
β) οι σκύλοι φύλαξης των ποιμνίων κατά τη διάρκεια της μη φύλαξης του ποιμνίου,
θεωρούνται αδέσποτα ζώα…. και εκ των πραγμάτων-κρουσμάτων τους, επικίνδυνα.
Τα
συμπεράσματα δικά σας αναγνώστες μας και η μέριμνα, των αρμοδίων αρχών
(δημοτικών, υγειονομικών, φιλοζωικών, αστυνομικών)
Πρόσκληση για Κτηνίατρο ( Τετάρτη 12 Ιουλίου 2016 ;)
Στην
παραπάνω «υποσχετική» ο Δήμαρχος κ. Β. Σπύρου, μεταξύ
άλλων, αναγνωρίζει ντεφάκτο την ύπαρξη αδέσποτων σκύλων!
Κάνει
λόγο για πολίτες οι οποίοι εγκαταλείπουν τα ζώα τους.
Περνάνε εκεί στο δήμο τα μαντρόσκυλα, για κυνηγόσκυλα!
Από τα λεγόμενα του δημάρχου ο κοινός νους καταλαβαίνει ότι, κάποιοι
πολίτες από αλλού, πηγαίνουν στα χωριά του Ζαγορίου και ειδικά Τσεπέλοβο, για να ξεφορτωθούν εκεί τα μαντρόσκυλα
τους!
Μάλιστα……
μας πείσατε για όλα και για την πρόσληψη του κτηνιάτρου και για τις δράσεις σας.
Καιρός να πείσετε και τους μη πειθόμενους που αντιλαμβάνονται την αίθουσα συνεδριάσεων του Δ.Σ. ως σαλούν.
Καιρός να πείσετε και τους μη πειθόμενους που αντιλαμβάνονται την αίθουσα συνεδριάσεων του Δ.Σ. ως σαλούν.
Θέλουμε
να πιστεύουμε ότι θα εφαρμοστούν οι αναμενόμενες "νέες νομοθετικές
πρωτοβουλίες" της κυβέρνησης:
Αθήνα,
22 Μαρτίου 2018
(……..)
Ως
Π.Δ.Ν.Π. θεωρούμε ότι αποτελεί δικαίωμα καθενός
να έχει τον σκύλο του, σε καμία όμως περίπτωση αγέλη σκύλων και για
οποιοδήποτε σκοπό, εφόσον αυτός ο φύλακας σκύλος ή και έτερος σκύλος ανεξαρτήτως ράτσας, βρίσκεται ασφαλώς περιορισμένος και
χαίρων άκρας υγείας λυτός μέσα στα περιφραγμένα όρια του νοικοκυριού ή οικοπέδου ή στις πλησίον οικισμού μάντρες, ως δεσποζόμενος/οι σκύλος/οι και με το λουράκι τους για τις κοινωνικές υποχρεώσεις-εξόδους τους.
Ποτέ
όμως αδέσποτος ή αδέσποτοι και κατά αγέλες σε δρόμους, σε πλατείες, σε εισόδους νάων, μουσείων, δημόσιων καταστημάτων, ξενοδοχείων, εμπορκών καταστημάτων, κοινόχρηστων χώρων (πάρκα, παιδικές χαρές) και σε εισόδους οικισμών.
Έλεος κι εσείς αγαπητοί συνευρωπαίοι, αγελαδοτρόφοι-επιχειρηματίες του εθνικού μας πάρκου Βίκου - Αώου που τον κάνατε ράντσο σας και σεβαστές αρμόδιες αρχές
του τόπου μας
Ναι αλλά τα γελαδάκια κρίνουν την εκλογή των δημάρχων χρόνια τώρα.......................
Για τα σκυλιά
Ναι αλλά τα γελαδάκια κρίνουν την εκλογή των δημάρχων χρόνια τώρα.......................
Για τα σκυλιά
Επιτρέψτε
επιτέλους (!) στους χωριανούς, ιδιαλιτερα στους ανυποψίαστους επισκέπτες και προπαντός στα παιδιά,
σε όλους/ες εκείνους/ες που για τον άλφα ή βήτα λόγο δεν είναι εξοικειωμένοι με τα φιλικά ή τα μη φιλικά μαλλιαρά
μαντρόσκυλα κάποιων μη πειθόμενων και συμμορφούμενων δεσποτών ή δεσποσύνων του τόπου μας.
Συμβάλετε με τον τρόπο σας έτσι ώστε όλοι να έρχονται οι επισκέπτες, να γνωρίζουν, να χαίρονται, να απολαμβάνουν τα χωριά μας και προπαντός να έχουν λόγους διαφήμισης μας και κίνητρο να μας ξανάρθουν.
Συμβάλετε με τον τρόπο σας έτσι ώστε όλοι να έρχονται οι επισκέπτες, να γνωρίζουν, να χαίρονται, να απολαμβάνουν τα χωριά μας και προπαντός να έχουν λόγους διαφήμισης μας και κίνητρο να μας ξανάρθουν.
Αν
όμως αυτό, αγαπητοί μας, δεν αποτελεί πρόβλημα για τη θεσμική ή την κοινή γνώμη και συνεπώς λόγους παρέμβασης, τότε εξηγήστε ανοιχτά και αιτιολογήστε τους λόγους
που θα έκαναν φυσιολογική και κανονική την παρουσία των αδέσποτων σκύλων (και αγελάδων) μέσα στα στενά όρια των οικισμών μας.
Τέλος, περιττό να πούμε ότι αυτή η κατάσταση αποτελεί πρωτόγνωρο φαινόμενο της τελευταίας δεκαετίας και εντελώς ξένο προς τη ζαγορίσια κτηνοτροφική κουλτούρα.
Ως τα τέλη του προηγούμενου αιώνα οι περισσότεροι των κατοίκων διατηρούσαν μάντρες εντός οικισμού και τα σκυλιά δεμένα, χωρίς τη «βασιλική διαταγή» όσο τα κοπάδια έμεναν μέσα τον χειμώνα, μας λένε οι γεροντότεροι.
Συμπέρασμα: «εγώ το λέω
του σκύλου μου κι ο σκύλος στην ουρά του κι η ουρά..... της αγελάδας»;
ΖΑΓΟΡΊΟΥ ΚΟΙΝΟΝ ΚΑΙ ΣΥΜΦΕΡΟΝ
COMMONS AND INTERESTS OF ZAGORI