Ο οδικός άξονας Κόμβος Αράχθου-Κήποι Ζαγορίου, τα ΠΕΠ, τα ΣΠΕΜΕ και ο βουλευτής κ. Κώστας Τασούλας

Ο κ. Τασούλας που είναι τώρα στην κυβέρνηση, ας πλασιώσει το περιβόητο έργο της κατασκευής του δρόμου που εμείς λέμε Ζαγορίσια Οδό. 
Στο ίδιο πλαίσιο και με τη θετική κυβερνητική απόκριση που εξασφαλίζει ως μέλος της κυβέρνησης, ας βάλει και το Πολιτιστικό Τοπίο του Ζαγορίου στα προστατευόμενα Τοπία της ΟΥΝΕΣΚΟ.

Ας αρχίσουμε όμως πρώτα με την Οδό των 33 χλμ. που θα έχει αφετηρία τον Κόμβο Αράχθου (Μηλιωτάδες) και τέρμα στους Κήπους Ζαγορίου. 
-Ποια όμως η σχέση και εμπλοκή του κ. Τασούλα με την παραεγνατία  Ζαγορίσια Οδό;   
-Παρόμοια σχεδόν με αυτήν του Πολιτιστικού Τοπίου Ζαγορίου.....

Ο κ. Τασούλας, όπως έπραξε για το θέμα της "ΟΥΝΕΣΚΟ" ως αντιπολίτευση, το ίδιο έπραξε για τη "Ζαγορίσια Οδό" το 2016. 
Συνάντησε όμως τότε την κυβερνητική άρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. 
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Τασούλας κατέθεσε το 2016 αίτημα (;) του Δήμου Ζαγορίου στα συναρμόδια Υπουργεία Υποδομών και Ανάπτυξης για το οδικό έργο που παραμιλάμε.  
Η απάντηση που έλαβε ήταν η εξής: «το εν λόγω έργο δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Ηπείρου 2014-2020». (Πηγή… ΕΔΩ)

Τι είναι συνδημότες/σες το «ΠΕΠ Ηπείρου 2014-2020»;        Δείτε… ΕΔΩ
Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ηπείρου 2014-2020
Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/12/2014

Γιατί συνδημότες/σες να μην μπορεί να χρηματοδοτηθεί το οδικό μας έργο από το ΠΕΠ Ηπείρου 2014-2020;

Γιατί, προφανώς στο ΠΕΠ και στην ενότητα «Υποδομές Μεταφορών», δεν λέει πουθενά για οδικά έργα σε επίπεδο Δήμων και ειδικά για «Ζαγόρι»                Δείτε κείμενο… ΕΔΩ  
Μήπως συνδημότες/σες μας, θα έπρεπε να υπάρχει κάποια μελέτη που να είχε κατατεθεί για να προϋπολογιστεί, ώστε να εγκριθεί και να εκτελεστεί το έργο μας;
Αν αυτή είναι η διαδικασία, τότε ναι, θα έπρεπε να μπει σε Πρόγραμμα χρηματοδότησης ως άρτια μελέτη ενός αναγκαίου έργου.
Τα έργα έχουν κωδικούς και οι κωδικοί έχουν αντίκρισμα σε ευρώ.

Στο ΠΕΠ πάντως, δεν φαίνεται να προϋπολογίστηκε τίποτα για οδικά έργα στο Ζαγόρι από τα σχετικά με την Περιφέρεια Ηπείρου ενεργήματα/προτάσεις, εκτός τη συνέχιση της Ιόνιας Οδού προς Κακαβιά, το Λιμάνι Ηγουμενίτσας και το Αεροδρόμιο Βασιλιάς Πύρρος.    Δείτε κείμενο ΕΔΩ  
Επειδή μιλήσαμε για "κυβερνητική άρνηση" το 2016 και αναφέραμε την Οδό προς Κακαβιά,  διαβάστε τι γράφει ο Κος Κωνσταντίνος Γάτσιος μόλις το 2020: «…πράξη πολιτικής ανεντιμότητας εκ μέρους της κυβέρνησης και του κυβερνώντος κόμματος. Ουδέποτε στο παρελθόν, ούτε κατά την πρόσφατη προεκλογική περίοδο, υπήρξε η παραμικρή αναφορά στο ενδεχόμενο μη ολοκλήρωσης της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά…» 27 Ιανουαρίου, 2020 ... EΔΩ 

΄Αρχοντες του τόπου μας, δεν μπορούμε να προκηρύσσουμε έργα αμελέτητα, μη ενταγμένα και προϋπολογισμένα σε κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης. 
Προεκλογικά ναι, μπορούμε!!!
Ιδού λοιπόν και το γεγονός της θετικής αντιμετώπισης της "Κακαβιάς" που ήταν και στο ΠΕΠ !!!
Τότε πώς να τύχει θετικής αντιμετώπισης κ. Σπύρου, αφού δεν ήταν στα ΠΕΠ;
Ζήτησαν να μπουν στα ΠΕΠ εκ των υστέρων...  «Ο κ. Σπύρου υπενθυμίζει παλιότερες προσπάθειες για ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, ειδικότερα στο ΠΕΠ Ηπείρου ή σε τομεακό πρόγραμμα ΕΣΠΑ, χωρίς όμως το έργο να τύχει θετικής αντιμετώπισης.»
Το βάλατε στο ΠΕΠ, στα ΕΣΠΑ..... ή περιμένατε να μπει μόνο του;

Ας δούμε όμως τώρα τι είναι και ο ΣΠΕΜ 2014 – 2025 … ΕΔΩ
Τελική έκδοση Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών 2014 – 2025
Ημερομηνία δημοσίευσης: 28/11/2014 

Ο ΣΠΕΜ… «Το Δεκέμβριο 2013 εγκρίθηκαν οι κανονισμοί λειτουργίας των  διαρθρωτικών ταμείων της ΕΕ που συγχρηματοδοτούν μεγάλα αναπτυξιακά έργα στη χώρα μας για την Προγραμματική Περίοδο (ΠΠ) 2014-2020.  […] «διαμορφώνει το πλαίσιο για την πραγματοποίηση επενδύσεων (ανεξαρτήτως πηγής χρηματοδότησης) στον τομέα μεταφορών κατά το διάστημα αναφοράς, καθορίζει τις προτεραιότητες πολιτικής που θα εφαρμοσθούν και προτείνει το αναπτυξιακό σενάριο για την εξέλιξη των έργων μεταφορών στη χώρα.» (Πηγή ΕΔΩ)

Για την Ήπειρο, τα Ιωάννινα και το Ζαγόρι, δεν σημειώνεται τίποτε τρανταχτό στους πίνακες του, εκτός  από το Λιμάνι Ηγουμενίτσας, τη σύνδεση Πρέβεζας και των Τζουμέρκων με την Ιόνια Οδό.   Δείτε κείμενα ΕΔΩ ... ΕΔΩ ... ΕΔΩ

Για ποιον δρόμο στο Ζαγόρι κουβεντιάζουμε τότε; 
Προς το παρόν μετράμε τις 350.000 ευρώ του ΣΥΡΙΖΑ για την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών έργου βελτίωσης υφιστάμενου δρόμου και όχι νέας χάραξης  

Και ρωτάμε την Περιφέρεια Ηπείρου: Η Ήπειρος είναι η τελευταία περιφέρεια, δηλαδή με την χαμηλότερη απορροφητικότητα σε ΕΣΠΑ ή δεν είναι; 
Την πήραμε την απάντηση................
Για να έχεις απορροφητικότητα, πρέπει να έχεις άρτιες προτάσεις – μελέτες έργων για τα ΕΣΠΑ -  ΠΕΠ / ΣΠΕΜΕ.

Το Ζαγόρι (ΔΖ), τί προτάσεις – μελέτες για χρηματοδότηση είχε πριν τον Νοέμβριο 2014 που έκλεισαν το ΠΕΠ 2014-2020 και το  ΣΠΕΜΕ 2014 – 2025;
Η Ήπειρος (ΠΗ), τί προτάσεις – μελέτες είχε για Νομούς, Δήμους και για το Ζαγόρι πριν τον Νοέμβριο 2014 που έκλεισαν το ΠΕΠ 2014-2020 και το  ΣΠΕΜΕ 2014 – 2025; 
Βλέπε απόσπασμα τελικής έκθεσης ... ΕΔΩ .... ΕΔΩ ... ΕΔΩ από ΣΠΕΜ 2014-2025 και Ήπειρος 

Τελικά τί έγινε το 2016; Είχαμε κυβερνητική άρνηση ή τοπική ανετοιμότητα;
Όταν έβρεχε ΕΣΠΑ κρατούσαμε ομπρέλες 
Μετά ψάχναμε για παραθυράκια και συνάφειες;

Ζαγόρι: Μηλιωτάδες - Κήποι … “το «εν λόγω έργο δεν είναι συναφές με αντίστοιχες δράσεις/πολιτικές μεταφορών που προβλέπονται στο ΣΠΕΜ και ως εκ τούτου δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Ηπείρου 2014-2020».”… ΕΔΩ
Όσο για το επιχείρημα "περιοχές φυσικού κάλλους και τουριστικού ενδιαφέροντος", που επικαλείται στη σημείωση του ΣΠΕΜΕ "περί συνάφειας έργων", μάθετε κύριοι-κύριοι της αυτοδιοίκησης ότι σε αυτό εμπίπτει ολόκληρη η απείρου κάλλους Ήπειρος και όλη η Ελλάδα, από χωριό σε χωριό και από τοπίο σε τοπίο και φυσικά το Ζαγόρι μας.
Η επικαλούμενη "συνάφεια" είναι δεν άλλο από ένα άλλοθι στην αδράνεια, στην ολιγωρία, στην αδιαφορία και στην ψηφοθηρίας σας.....
Κάθε που έρχονται εκλογές θυμάστε τη Μπαλντούμα.

Υπομονή... θα ανοίξουν μεγάλα προγράμματα και μικρά τομεακά, αλλά κάντε κάτι. Προετοιμαστείτε!

Υπήρξαν και ΣΑΕ και ΣΑΜ στην Ελλάδα… ΕΔΩ  
Το 2014 υπήρξαν πολλά τέτοια έργα επί κ.  Δένδια

Θετική απόκριση ΣΥΡΙΖΑ;  
Στις 24 Μαΐου 2019 «Το Υπουργείο Υποδομών, όπως ενημερώθηκε ο Δήμος, θα διαθέσει πίστωση 350.000 ευρώ (από τη σχετική ΣΑΜ) για την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών του έργου  βελτίωσης των επαρχιακών δρόμων από Μηλιωτάδες μέχρι τους Κήπους, όπως ήταν το αίτημα με το οποίο συμφωνεί και η Περιφέρεια Ηπείρου.» (Δήμαρχος, Β. Σπύρου)

Τα έργα δεν γίνονται με το στόμα ηπειρώτες άρχοντες.

Για ολοκληρωμένα έργα προαπαιτούνται ολοκληρωμένες προτάσεις-μελέτες, για έρθει χρήμα και υλικό.

Η δημαγωγία των λευκών εντολών βλάπτει σοβαρά το Ζαγόρι, τα Γιάννενα, την Ήπειρο και καθιστά χαμηλή την απορροφητικότητα σε ΕΣΠΑ. 


EΠΙΛΟΓΟΣ 
Το αίτημα για τον οδικό άξονα 33 χλμ Κόμβος Αράχθου - Κήποι Ζαγορίου διατυπώθηκε πριν το 2010 άρχοντες.
Το 2010 κάναμε νύξη για σύνδεση Κήπων με Κόμβο Αράχθου ... ΕΔΩ 
«πρόσβαση ανατολικά από την Εγνατία οδό, ... θα συνδέουν το Ανατολικό Ζαγόρι με το Κεντρικό»

Το έργο ακούστηκε πολλές φορές προεκλογικά σε επίπεδο υποψήφιων στελεχών αυτοδιοίκησης και πραγματοποιήθηκε 4 φορές με το στόμα... τελευταία στις εκλογές του 2019  από Περιφέρεια και τον "τέως Δήμο" μας.
Ας ελπίζουμε στον "νυν Δήμο".

Η Περιφέρεια Ηπείρου στον ΣΠΕΜ 2014 – 2025:


Αιντε βγήκε ο Παπαρούσης στο Ζαγόρι …..

Πηγές:
Η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΠΕΜ)… ΕΔΩ
Η απόφαση έγκρισης του ΣΠΕΜ … ΕΔΩ


Η απόφαση έγκρισης της ΣΜΠΕ του ΣΠΕΜ… ΕΔΩ